Bij vertrek in Collalbo (Italië) sneeuwde het licht tot matig, wat geen problemen gaf. De Brennerpas en Oostenrijk was zonnig of half bewolkt.
In Zuid-Duitsland begonnen de grapjes: aanvriezende mist en motregen/sneeuw. Veel rijp op de bomen ook.
In midden Duitsland ging de boel over in matige regen bij -4C!! (volgens autothermometer). Omgeving Karlsruhe/Frankfurt/Koblenz was het ergst. De hele auto zat onder een plak ijs, evenals B-wegen en de stoepen. Gelukkig werd de autobahn goed onderhouden door de Duitsers en kon er gewoon 80 gereden worden. Een of twee autobahnen waren afgesloten volgens de radio, maar niet de onze. Vrachtwagens boven 3,5 ton mochten niet meer rijden. Files vielen wel mee, maar we hebben wel een aantal ongelukken gezien (een met een vrachtwagen die het rijverbod duidelijk had genegeerd). Het vliegveld van Frankfurt was afgesloten, omdat er te veel ijs op de vliegtuigen zat. Zo tussen Düsseldorf en de Nederlandse grens ging de neerslag over in sneeuw. Omgeving Ede matige sneeuw bij een flinke wind. Bij Hilversum een stukje achter een schuifkonvooi gereden, wat tergend traag was. Er lag trouwens helemaal geen sneeuw op de weg, dus waarom er zonodig geschoven moest worden is mij nog steeds een raadsel. Op de A10 gingen alle Hollanders 20 rijden, want daar lag wel wat sneeuw op het wegdek. In de stad wel het eea aan geglibber richting Amstel Station. De metro/sneltram reed gewoon (waarom die altijd wel, en de trein niet?).
Uiteindelijk met een uur of 2 vertraging aangekomen in Amsterdam. We zijn nog heel goed weggekomen
Quote selectie